Această pagină folosește cookies. Setările privind cookies pot fi ajustate din browserul dvs. Prin continuarea navigării vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii despre Politica Cookie

De acord

Aţi uitat parola?

Ați uitat parola?
Introduceți adresa de e-mail a contului și primiți un link pentru a reseta parola.

Eroare date!

Înapoi la autentificare

Închide
Firmele de curierat tot mai profitabile în perioada de criză - BizExpo.ro

NOUTĂŢI

Firmele de curierat tot mai profitabile în perioada de criză

  • 21.05.2020  Adăugat de: Platforma expozițională BizExpo.ro
  • Dacă pentru unii întreprinzători pandemia a dus la sistarea temporară a activității (de exemplu, magazinele care nu fac parte din categoria retail alimentar, dar și cele din mall-uri), iar odată cu aceasta și o scădere dramatică a veniturilor, pentru alții, criza este o adevărată mană cerească. Vorbim aici de cei care desfășoară activități de curierat.

    Potrivit unei analize făcute de KeysFin, cifra de afaceri a pieței serviciilor de poștă și curierat din România a avansat cu 16% față de 2017 și a depășit cu aproape 90% nivelul din 2009, ajungând la aproape 4,8 miliarde de lei în 2018.

    Creșteri spectaculoase s-au înregistrat și în 2019. Analiștii de la KeysFin au estimat o apropiere a pieței serviciilor de poștă și curierat de pragul de 5,2 miliarde de lei. In 2020 se estimează ca ritmul de creștere cel puțin să se dubleze. Astfel, cifra de afaceri a companiilor care oferă servicii de poștă și curierat ar putea să atingă pragul de 6 miliarde de lei. Toate acestea ca urmare a cererii online crescute, generate de pandemia de Coronavirus.

    De menționat este faptul că piața de servicii de poștă și curierat va fi unul dintre segmentele cel mai puțin afectate de pandemie alături de farma, retail-ul alimentar, sănătate și asistența socială, IT&C, Agricultură (în funcție de condițiile meteo), distribuitorii de energie și gaze, dar și cei de apă-salubritate.
    În ierarhia operatorilor de servicii poştale şi curierat, Poşta Română este ca și în anii trecuți principalul jucător. Compania este deţinută de statul român prin Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (93,5%) şi de Fondul Proprietatea (6,5%) raportând, în 2018, o cifră de afaceri de aproape 1,2 miliarde de lei (24,4% din total).

    Următorul operator este Fan Courier Express SRL, liderul segmentului de curierat, cu afaceri de 686 de milioane de lei, în 2018, respectiv 14,4% din total.

    Pe locul trei se regăsește Urgent Cargus SRL (425 de milioane de lei, 9% din total), TNT România SRL (357 milioane lei, 7,5% din total) şi DHL Internaţional România SRL (289 de milioane de lei, 6,7%).

    Principalii jucători din piața locală de curierat s-au mobilizat lăudabil, aceștia făcând față avalanșei de comenzi, astfel că timpul de livrare nu s-a modificat semnificativ. Aceștia au susținut imediat, încă de la finalul lunii martie și eforile autorităților de limitare a răspândirii virusului. Vorbim aici de manageri zonali care monitorizau permanent activitatea din teren pentru triaj, dezinfectant atât pentru personal cât și pentru vehicule, mănuși și măști, noi soluții de livrare care limitează contactul direct dintre destinatar și curier, fără a mai fi înmânate direct (în fața ușii sau în recepții).

    Declararea stării de urgență a dus și la închiderea restaurantelor. Inevitabil, a crescut simțitor numărul livrărilor prin aplicații de food delivery precum Glovo, Takeaway.com sau Foodpanda.

    Cu toate acestea, nu toate platformele locale înregistrează și rezultate îmbucurătoare: Uber Eats, de exemplu, și-a anunțat recent retragerea din România, începând din 3 iunie. Asta după 2 ani de activitate. Reprezentanții companiei motivându-și decizia prin faptul că nu au reușit să devină lideri de piață. O parte din divizia Uber Eats a fost însă salvată de la întreruperea activității, fiind preluată de Tazz by eMAG, cu scopul de a dezvolta rețeaua de restaurante locale partenere și piața din București.

    O prezență interesantă în top este cea a Delivery Solutions SRL (locul 10 după cifra de afaceri, companie care administrează Sameday) al cărui acționar majoritar (88%) este Dante International SA (controlat în proporție de 80% de investitori olandezi și care gestionează la nivel local brandul eMAG). Cumulat, cele mai mari 10 companii au generat 76% din cifra de afaceri totală.

      Share